Instagram i fotografia

Funkcje profilu firmowego na Instagramie

Funkcje profilu firmowego na Instagramie

Od dawna wyczekiwana opcja jest już dostępna także i dla naszego regionu – Instagram udostępnił nam możliwość przekształcenia profilu prywatnego w konto firmowe. Zainteresowani? Jest jednak w tym mały haczyk.

.jak przekształcić profil osobisty na firmowy?

Zanim przejdę do szczegółów, ustalmy wpierw jak przełączyć profil osobisty na firmowy. Pierwsze co powinniśmy zrobić to kliknąć ikonę ustawień, znajdującą się w prawym górnym rogu naszego profilu. Zaraz po przejściu do opcji, na liście powinniśmy móc zobaczyć funkcję przełącz na konto firmowe.

Nowa funkcjonalność serwisu jest dodawana stopniowo dla naszego regionu, dlatego jeśli jeszcze jej nie widzicie, bez obaw, sprawdźcie ponownie za 2-3 dni (opcja pojawia się bez dokonywania aktualizacji aplikacji). Należy jednak pamiętać, że do przekształcenia konta na Instagramie, niezbędne jest posiadanie strony na Facebooku, czyli tzw. fanpage. Tak, to właśnie ten minus.

(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)

.jak dodać przycisk «kontakt»?

Opcja dodatkowego przycisku jest dodawana automatycznie, tuż po przekształceniu profilu z osobistego na firmowy. Od nas jednak zależy, co w kontakcie będzie się kryło, a do wyboru mamy:

  • numer telefonu
  • e-mail

W moim przypadku jest to adres e-mail, dlatego po kliknięciu w przycisk, Instagram od razu przełącza zainteresowaną osobę na skrzynkę mailową, wypełniając pole odbiorcy moim adresem e-mail. Wszystkie informacje możemy ustawić klikając w edycję profilu. Dostępne jest także dodanie adresu firmy, który wyświetli się pod sekcją bio, tj. na głównej stronie profilu użytkownika.

.jakie statystyki oferuje nam Instagram?

Statystyki nie działają wstecz, dlatego jakiekolwiek liczby zobaczymy dopiero po dodaniu pierwszego zdjęcia. Oprócz ogólnych podsumowań profilu, Instagram oferuje osobne dane dla każdego zdjęcia, co jest świetną opcją, gdy współpracujemy z markami. Czarno na białym możemy wykazać konkretne liczby, dlatego nareszcie koniec z domysłami dotyczącymi naszych zasięgów.

Pod każdym zdjęciem możemy zobaczyć:

  • jaki był zasięg zdjęcia (UU)
  • ile razy zareagowano na zdjęcie (łączna liczba polubień i komentarzy)
  • ile razy wyświetlono zdjęcie

(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)

.analiza grupy odbiorców

W ogólnych statystykach mamy natomiast możliwość podejrzenia naszej całej działalności z wybranego przedziału czasu, jak i przeanalizowania obecnej grupy odbiorców.

Jeśli planujecie współpracę z markami, te informacje są dość (żeby nie powiedzieć – po prostu) kluczowe. Pozwolą nam przede wszystkim określić, czy dany produkt ma szansę zainteresować naszych odbiorców. Najprostszy przykład: gdyby przeważały u nas osoby w wieku nastoletnim, to raczej nikłe są szanse, że kampanie dotyczące macierzyństwa będą strzałem w dziesiątkę. Proste dane, a jednak możemy z nich całkiem sporo  wyrzeźbić.

Oprócz liczb dotyczących aktywności, czy wieku, Instagram przygotował dla nas coś jeszcze (nie ukrywam, że te statystyki zawsze ciekawią mnie najbardziej):

.skąd pochodzą nasi odbiorcy?

.ogólne statystyki

Statystyki, które zobaczycie w poniższej galerii, przedstawiają dane z ostatnich 5 dni, za okres 25.08.2016 – 30.08.2016. Podstawowa karta statystyk gromadzi w sobie listę najpopularniejszych postów, to od nas zależy, pod jakim kątem je prześledzimy i w jakim okresie czasu (ważna uwaga – statystyki nie działają wstecz, więc na chwilę obecną nie skorzystamy z opcji przedziału: 2 lata).

W praktyce wygląda to mniej więcej tak:

25.08.2016 – 30.08.2016

(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)

Opcji jest naprawdę sporo i ogromnie mnie to cieszy, bo powoli zanika konieczność posiłkowania się zewnętrznymi serwisami jak Iconosquare, czy Squarelovin’. Jeżeli Instagram z czasem rozbuduje funkcje statystyk, to spokojnie możemy liczyć na to, że będą one jedynym źródłem wszystkich niezbędnych dla nas informacji na temat naszych odbiorców, czy wszelkich działań na profilu.

Dajcie znać, czy opcja jest już dostępna także i u Was oraz czy zdecydujecie się na zmianę :)

.aktualizacja

...2 tygodnie później. Klik!

 Cover photo: Creative Commons license (CC0) – unsplash.com (by Annie Spratt)

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

38 komentarzy

  • Reply
    Karolina Rusilowicz
    Kwiecień 19, 2017 at 17:21

    Ja mam takie kosmetyczne pytanko- po połączeniu konta z Insta z fanpagem z Fb: czy wtedy posty są ze sobą “sprzężone”? Czy wtedy występują takie sytuacje, że to co na fb to i na Insta czy można dalej zarządzać tymi profilami i postami oddzielnie?

  • Reply
    Patryk Witczuk
    Styczeń 6, 2017 at 11:03

    Podpiąłem fp do Insta, a nadal nie mam statystyk, nic.. :/

    • Reply
      Adrianna Zielińska
      Styczeń 6, 2017 at 18:41

      Rozumiem, ze nasz fanpage i włączyłeś opcję konta biznesowego? A wyswietla Ci sie chociaz opcja statystyk, czy nawet to nie? Dane trzeba najpierw zebrac, nie dzialaja niestety wstecz.

  • Reply
    Aleksandra Stromecka
    Wrzesień 29, 2016 at 12:59

    Włączyłam i teraz czekam na statystyki, choć domyślam się, że jakoś specjalnie mnie nie zaskoczą, ale wszystko się może zdarzyć.

  • Reply
    Iri Sunshine
    Wrzesień 15, 2016 at 18:30

    Jaka szkoda, że trzeba mieć fanpage… Gdyby nie to, od razu bym włączyła… ehhh:(

  • Reply
    Natalia Sławek
    Wrzesień 14, 2016 at 14:44

    O, dziękuję! Już sobie włączam :*

  • Reply
    Klaudia Kubaczyńska
    Wrzesień 13, 2016 at 14:28

    Chciałam zmienić, mam stronę (kategoria bloger), ale nie chce mi jej wyszukać :(

    • Reply
      Adrianna Zielińska
      Wrzesień 15, 2016 at 11:55

      A czy masz stronę (fanpage) podpiętą pod swój główny profil prywatny, którym zalogowałaś się na Instagramie?

  • Reply
    Czytaj na walizkach
    Wrzesień 13, 2016 at 13:56

    Dzięki za jasne i pomocne wskazówki, chyba wypróbuję:)

  • Reply
    Beata Redzimska
    Wrzesień 13, 2016 at 09:09

    Adrianna, super sprawa, dzieki za szczegolowe wyjasnienia. Pozdrawiam serdecznie i podaje dalej. Beata

  • Reply
    Kasia
    Wrzesień 6, 2016 at 11:48

    A ja czekam i czekam na statystyki i nic,mam pytanie ,miała Pani wcześniej połączone konto instagramowe z kontem prywatnym na fb?:)

  • Reply
    Magdalena Szmaragd
    Wrzesień 5, 2016 at 17:14

    Czy zmiana konta osobistego na firmowe wiąże sie np. z ograniczaniem odbiorców przyszłych postów? Wlaczylam dzisiaj tą funkcje i mam wrażenie że “lajkuje” zdcydowanie mniej osób mimo tego że zawsze używam hasztagow. Byłabym wdzięczna za odpowiedź 😊

    • Reply
      Adrianna Zielińska
      Wrzesień 9, 2016 at 15:05

      Przyznam szczerze, że nie mam żadnych potwierdzonych informacji na ten temat, ale odkąd włączyłam funkcję, nie zauważyłam u siebie żadnego spadku, przynajmniej jak do tej pory. Ale będę obserwować na bieżąco :)

  • Reply
    Bogna Jabłońska
    Wrzesień 4, 2016 at 22:25

    Kilka dni temu założyłam firmowe konto na Instagramie, idealny moment! Dzięki za artykuł :)

  • Reply
    Karma
    Wrzesień 3, 2016 at 18:17

    Czy trzeba posiadać firmę, by włączyć to konto? Ostatnio Instagram mi to wyświetla i zastanawiałam się czy mogę się tak po prostu przełączyć dla bloga.

    • Reply
      Adrianna Zielińska
      Wrzesień 4, 2016 at 21:49

      Nie, nie trzeba mieć firmy, ale stronę na Facebooku już tak (tj. fanpage). Tylko wtedy możesz uruchomić profil firmowy na Instagramie.

      • Reply
        Karma
        Wrzesień 4, 2016 at 23:00

        Dzięki serdeczne. Działa :)

  • Reply
    bibaba
    Wrzesień 3, 2016 at 17:45

    Dziękuję, właśnie udało mi się dokonać zmian. :)

  • Reply
    Angelika K.
    Wrzesień 3, 2016 at 16:43

    Dzięki za instrukcję. Zastanawiałam się właśnie, jak ustawić ikonkę “kontakt” na profilu.

  • Reply
    dagafox
    Wrzesień 2, 2016 at 19:19

    U mnie opcja jest już dostępna i przestawiłam się na nią. Póki co – podoba mi się! Szczególnie ze względu na te statystyki i wszystkie informacje o naszym profilu. Czekam na moment, gdy będę mogła wszystko podejrzeć, bo włączyłam ją dopiero dzisiaj :)

  • Reply
    Iza Florek
    Wrzesień 2, 2016 at 13:28

    Zmieniłam :) Otworzyłaś oczy, dziękuję :)

  • Reply
    Marta / NOTEKA
    Wrzesień 2, 2016 at 08:11

    Dzisiaj przekształciłam konto na firmowe i z dużą ciekawością czekam na pierwsze statystyki! Bardzo przydatny wpis. :) Jedno mnie zastanawia – jaka jest różnica między wyświetleniami a zasięgiem?

    • Reply
      Adrianna Zielińska
      Wrzesień 2, 2016 at 12:59

      Zasięg to UU, a wyświetlenia to ogólna liczba, także te zdublowane :) Przykładowo – mogłaś wczytać wybrane zdjęcie kilkukrotnie, więc tu każdorazowo naliczą się wyświetlenia, ale jako “zasięg” będziesz liczona tylko raz.

  • Reply
    ProPositive
    Wrzesień 1, 2016 at 14:04

    Pewnie bym sie o tym jeszcze długo nie dowiedziała gdyby nie Twój artykuł, więc dziękuję za przydatne informacje. Myślę, że w najbliższym czasie zmienie swojego instagrama na firmowego bo dobrze jest mieć wglad w statystyki w jednym miejscu, to ułatwia zarządzenie kontem i pomysly na dalszy rozwój.

  • Reply
    Jola (Yolsh)
    Wrzesień 1, 2016 at 09:18

    Widziałam już opcje, ale się wycofałam, a w zasadzie przestraszyłam. Dziwnie tak mieć firmowe konto. :)

    • Reply
      Adrianna Zielińska
      Wrzesień 4, 2016 at 21:50

      Czemu dziwnie? :)

      • Reply
        Jola (Yolsh)
        Wrzesień 5, 2016 at 09:12

        Pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale mnie nie przekonuje wpisanie kategorii jak na FB i ikonka z kontaktem. Po tylu latach z IG wizualnie mi się to nie wpisuje. :)

  • Reply
    Magdelena
    Wrzesień 1, 2016 at 06:21

    Bardzo przydatny post, zawsze dobrze wiedzieć, co w trawie piszczy :)
    Na chwilę obecną pozostanę jeszcze przy koncie personalnym, nie mam aż tak dużych zasięgów, żeby szczegółowo analizować swoje zdjęcia. Kiedyś może przeskoczy coś w głowie i zmienię ustawienia. Miłego dnia! ;)

  • Reply
    Karolina Gie
    Sierpień 31, 2016 at 21:30

    Nie miałam o tym pojęcia, ale zastanawiałam się skąd ten e-mail na niektórych profilach :) Po prostu u mnie tej opcji jeszcze nie ma :) Dzięki za wpis

  • Reply
    Ania Kalemba
    Sierpień 31, 2016 at 20:48

    Nie miałam pojęcia o tej zmianie dopóki nie napisałaś! :) Ja jednak z całym przekonaniem zostaje przy prywatnym koncie, bo ani na blogu ani na facebooku (nawet prywatnym) nie dzielę się prawie w ogóle swoim życiem, a tam mogę bez ograniczeń :)

  • Reply
    Jola Piasta
    Sierpień 31, 2016 at 20:23

    Bardzo przydatny wpis! Chyba skuszę się na próbę przekształcenia swojego konta, bo bardzo ciekawią mnie właśnie te statystyki.

  • Reply
    Ewelina Mierzwińska
    Sierpień 31, 2016 at 20:09

    Kurcze, to mi teraz dałaś do myślenia :D ! Gdy usłyszałam o profilach firmowych pomyślałam, że absolutnie się nie przełączam, bo pewnie później będą obcinać zasięgi właśnie z postów firmowych jednak statystyki, które pokazałaś i to, co możemy z nich później sobie wymodelować wyglądają bardzo atrakcyjnie! Będę rozkminiać ;)

  • Reply
    Ola Fotownetrza
    Sierpień 31, 2016 at 19:53

    Dziękuję bardzo za wszystkie informacje :) Profil już udało mi się przekształcić na firmowy :)
    Pozdrawiam serdecznie

  • Reply
    Socjopatka
    Sierpień 31, 2016 at 19:41

    Uwielbiam Cię za ten post! Przekonałaś mnie. Akurat kilka dni temu pojawiła mi się ta opcja, więc pora na zmiany.;)

  • Reply
    Rykoszetka
    Sierpień 31, 2016 at 19:35

    O widzisz, nie wiedziałam, że z tą aktualizacją wiąże się wprowadzenie statystyk. W sumie bardziej rozumiałam to tak, że konto firmowe jest w jakiś sposób zweryfikowane – że należy do konkretnej marki, sklepu, osoby publicznej. Przykładowo – prawdziwe konto Kylie Jenner byłoby oznaczone jako firmowe, a te wszystkie fanowskie, gdzie ktoś wrzuca screeny ze snapchata, już nie.

    • Reply
      Adrianna Zielińska
      Sierpień 31, 2016 at 19:38

      Tę funkcję pełni póki co niebieski znaczek weryfikacji :) aczkolwiek nie tak łatwo jest go pozyskać niestety.

      • Reply
        Rykoszetka
        Sierpień 31, 2016 at 20:45

        O! To już wszystko rozumiem, te dwie rzeczy mi się połączyły w głowie w jedną! :) Więc bardzo przydatny wpis, już wszystko jasne ;)

    Leave a Reply