Od dawna wyczekiwana opcja jest już dostępna także i dla naszego regionu – Instagram udostępnił nam możliwość przekształcenia profilu prywatnego w konto firmowe. Zainteresowani? Jest jednak w tym mały haczyk.

.jak przekształcić profil osobisty na firmowy?

Zanim przejdę do szczegółów, ustalmy wpierw jak przełączyć profil osobisty na firmowy. Pierwsze co powinniśmy zrobić to kliknąć ikonę ustawień, znajdującą się w prawym górnym rogu naszego profilu. Zaraz po przejściu do opcji, na liście powinniśmy móc zobaczyć funkcję przełącz na konto firmowe.

Nowa funkcjonalność serwisu jest dodawana stopniowo dla naszego regionu, dlatego jeśli jeszcze jej nie widzicie, bez obaw, sprawdźcie ponownie za 2-3 dni (opcja pojawia się bez dokonywania aktualizacji aplikacji). Należy jednak pamiętać, że do przekształcenia konta na Instagramie, niezbędne jest posiadanie strony na Facebooku, czyli tzw. fanpage. Tak, to właśnie ten minus.

(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)

.jak dodać przycisk «kontakt»?

Opcja dodatkowego przycisku jest dodawana automatycznie, tuż po przekształceniu profilu z osobistego na firmowy. Od nas jednak zależy, co w kontakcie będzie się kryło, a do wyboru mamy:

  • numer telefonu
  • e-mail

W moim przypadku jest to adres e-mail, dlatego po kliknięciu w przycisk, Instagram od razu przełącza zainteresowaną osobę na skrzynkę mailową, wypełniając pole odbiorcy moim adresem e-mail. Wszystkie informacje możemy ustawić klikając w edycję profilu. Dostępne jest także dodanie adresu firmy, który wyświetli się pod sekcją bio, tj. na głównej stronie profilu użytkownika.

.jakie statystyki oferuje nam Instagram?

Statystyki nie działają wstecz, dlatego jakiekolwiek liczby zobaczymy dopiero po dodaniu pierwszego zdjęcia. Oprócz ogólnych podsumowań profilu, Instagram oferuje osobne dane dla każdego zdjęcia, co jest świetną opcją, gdy współpracujemy z markami. Czarno na białym możemy wykazać konkretne liczby, dlatego nareszcie koniec z domysłami dotyczącymi naszych zasięgów.

Pod każdym zdjęciem możemy zobaczyć:

  • jaki był zasięg zdjęcia (UU)
  • ile razy zareagowano na zdjęcie (łączna liczba polubień i komentarzy)
  • ile razy wyświetlono zdjęcie

(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)

.analiza grupy odbiorców

W ogólnych statystykach mamy natomiast możliwość podejrzenia naszej całej działalności z wybranego przedziału czasu, jak i przeanalizowania obecnej grupy odbiorców.

Jeśli planujecie współpracę z markami, te informacje są dość (żeby nie powiedzieć – po prostu) kluczowe. Pozwolą nam przede wszystkim określić, czy dany produkt ma szansę zainteresować naszych odbiorców. Najprostszy przykład: gdyby przeważały u nas osoby w wieku nastoletnim, to raczej nikłe są szanse, że kampanie dotyczące macierzyństwa będą strzałem w dziesiątkę. Proste dane, a jednak możemy z nich całkiem sporo  wyrzeźbić.

Oprócz liczb dotyczących aktywności, czy wieku, Instagram przygotował dla nas coś jeszcze (nie ukrywam, że te statystyki zawsze ciekawią mnie najbardziej):

.skąd pochodzą nasi odbiorcy?

.ogólne statystyki

Statystyki, które zobaczycie w poniższej galerii, przedstawiają dane z ostatnich 5 dni, za okres 25.08.2016 – 30.08.2016. Podstawowa karta statystyk gromadzi w sobie listę najpopularniejszych postów, to od nas zależy, pod jakim kątem je prześledzimy i w jakim okresie czasu (ważna uwaga – statystyki nie działają wstecz, więc na chwilę obecną nie skorzystamy z opcji przedziału: 2 lata).

W praktyce wygląda to mniej więcej tak:

25.08.2016 – 30.08.2016

(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)

Opcji jest naprawdę sporo i ogromnie mnie to cieszy, bo powoli zanika konieczność posiłkowania się zewnętrznymi serwisami jak Iconosquare, czy Squarelovin’. Jeżeli Instagram z czasem rozbuduje funkcje statystyk, to spokojnie możemy liczyć na to, że będą one jedynym źródłem wszystkich niezbędnych dla nas informacji na temat naszych odbiorców, czy wszelkich działań na profilu.

Dajcie znać, czy opcja jest już dostępna także i u Was oraz czy zdecydujecie się na zmianę :)

.aktualizacja

...2 tygodnie później. Klik!
9 września 2016

 Cover photo: Creative Commons license (CC0) – unsplash.com (by Annie Spratt)

48 odpowiedzi

Odpowiedz

Witam :) W jaki sposób moge dokonać zmiany adresu firmy, który już raz ustawiłem na koncie firmowym w Instagramie ? Nie mówie o adresie email czy www ale adresie pocztowym.

Odpowiedz

Hej a jest możliwość odblokowania tej funkcji konto firmowe bo j ustawiłam i nie mogę cofnąć ?

Odpowiedz

Tak, wystarczy w ustawieniach przełączyć na konto osobiste, opcja w prywatności i bezpieczeństwie: przełącz z powrotem na konto osobiste. (uprzedzam – tracisz wtedy historyczne statystyki).

Odpowiedz

Czy mogę całkowicie umożliwić kontakt …..niechcę aby był kontakt tel i email zeby wogule tego nie było ……poniewaz dostaje za dużo wiadomości

Odpowiedz

A jak ustawić zamiast np. Blog osobisty
Tylko ustawić „Business”?

Odpowiedz

Hej! W ustawieniach profilu na Instagramie:
https://www.alabasterfox.pl/wp-content/uploads/2018/07/zmiana-kategorii-na-instagramie.jpg

Odpowiedz

Dlaczego w wyszukiwarce nie mam kategorii typu “ludzie” itp większość moich znajomych tego nie ma lecz ostatnio pokazał mi to kolega

Odpowiedz

Czy Wam też po przejściu na konto firmowe zniknęła możliwość oznaczania osób na zdjęciach?

Odpowiedz

Wiele osób o tym nie, fajnie, że jest taki wpis :) dzięki wielkie

Odpowiedz

Hmmm Dziewczyny, a czy mozna udostepniac posty z insta na koncie prywatnym na fb jesli podłączyło się konto firmowe pod strone na fb? Jesli tak to jak to zrobić, bo jak z pozycji insta udostepniam to udostepnia mi sie na stronie fb, a chciałabym na moim koncie prywatnym jak dotychczas? I drugie pytanie: stronę firmową na fb można ukryć, prawda? :)

Odpowiedz

Ja mam takie kosmetyczne pytanko- po połączeniu konta z Insta z fanpagem z Fb: czy wtedy posty są ze sobą “sprzężone”? Czy wtedy występują takie sytuacje, że to co na fb to i na Insta czy można dalej zarządzać tymi profilami i postami oddzielnie?

Odpowiedz

Dalej zarządasz nimi oddzielnie :)

Odpowiedz

Podpiąłem fp do Insta, a nadal nie mam statystyk, nic.. :/

Odpowiedz

Rozumiem, ze nasz fanpage i włączyłeś opcję konta biznesowego? A wyswietla Ci sie chociaz opcja statystyk, czy nawet to nie? Dane trzeba najpierw zebrac, nie dzialaja niestety wstecz.

Odpowiedz

Włączyłam i teraz czekam na statystyki, choć domyślam się, że jakoś specjalnie mnie nie zaskoczą, ale wszystko się może zdarzyć.

Odpowiedz

Jaka szkoda, że trzeba mieć fanpage… Gdyby nie to, od razu bym włączyła… ehhh:(

Odpowiedz

O, dziękuję! Już sobie włączam :*

Odpowiedz

Chciałam zmienić, mam stronę (kategoria bloger), ale nie chce mi jej wyszukać :(

Odpowiedz

A czy masz stronę (fanpage) podpiętą pod swój główny profil prywatny, którym zalogowałaś się na Instagramie?

Odpowiedz

Dzięki za jasne i pomocne wskazówki, chyba wypróbuję:)

Odpowiedz

Adrianna, super sprawa, dzieki za szczegolowe wyjasnienia. Pozdrawiam serdecznie i podaje dalej. Beata

Odpowiedz

A ja czekam i czekam na statystyki i nic,mam pytanie ,miała Pani wcześniej połączone konto instagramowe z kontem prywatnym na fb?:)

Odpowiedz

Czy zmiana konta osobistego na firmowe wiąże sie np. z ograniczaniem odbiorców przyszłych postów? Wlaczylam dzisiaj tą funkcje i mam wrażenie że “lajkuje” zdcydowanie mniej osób mimo tego że zawsze używam hasztagow. Byłabym wdzięczna za odpowiedź 😊

Odpowiedz

Przyznam szczerze, że nie mam żadnych potwierdzonych informacji na ten temat, ale odkąd włączyłam funkcję, nie zauważyłam u siebie żadnego spadku, przynajmniej jak do tej pory. Ale będę obserwować na bieżąco :)

Odpowiedz

Kilka dni temu założyłam firmowe konto na Instagramie, idealny moment! Dzięki za artykuł :)

Odpowiedz

Czy trzeba posiadać firmę, by włączyć to konto? Ostatnio Instagram mi to wyświetla i zastanawiałam się czy mogę się tak po prostu przełączyć dla bloga.

Odpowiedz

Nie, nie trzeba mieć firmy, ale stronę na Facebooku już tak (tj. fanpage). Tylko wtedy możesz uruchomić profil firmowy na Instagramie.

Odpowiedz

Dzięki serdeczne. Działa :)

Odpowiedz

Dziękuję, właśnie udało mi się dokonać zmian. :)

Odpowiedz

Dzięki za instrukcję. Zastanawiałam się właśnie, jak ustawić ikonkę “kontakt” na profilu.

Odpowiedz

U mnie opcja jest już dostępna i przestawiłam się na nią. Póki co – podoba mi się! Szczególnie ze względu na te statystyki i wszystkie informacje o naszym profilu. Czekam na moment, gdy będę mogła wszystko podejrzeć, bo włączyłam ją dopiero dzisiaj :)

Odpowiedz

Zmieniłam :) Otworzyłaś oczy, dziękuję :)

Odpowiedz

Dzisiaj przekształciłam konto na firmowe i z dużą ciekawością czekam na pierwsze statystyki! Bardzo przydatny wpis. :) Jedno mnie zastanawia – jaka jest różnica między wyświetleniami a zasięgiem?

Odpowiedz

Zasięg to UU, a wyświetlenia to ogólna liczba, także te zdublowane :) Przykładowo – mogłaś wczytać wybrane zdjęcie kilkukrotnie, więc tu każdorazowo naliczą się wyświetlenia, ale jako “zasięg” będziesz liczona tylko raz.

Odpowiedz

Pewnie bym sie o tym jeszcze długo nie dowiedziała gdyby nie Twój artykuł, więc dziękuję za przydatne informacje. Myślę, że w najbliższym czasie zmienie swojego instagrama na firmowego bo dobrze jest mieć wglad w statystyki w jednym miejscu, to ułatwia zarządzenie kontem i pomysly na dalszy rozwój.

Odpowiedz

Widziałam już opcje, ale się wycofałam, a w zasadzie przestraszyłam. Dziwnie tak mieć firmowe konto. :)

Odpowiedz

Czemu dziwnie? :)

Odpowiedz

Pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale mnie nie przekonuje wpisanie kategorii jak na FB i ikonka z kontaktem. Po tylu latach z IG wizualnie mi się to nie wpisuje. :)

Odpowiedz

Bardzo przydatny post, zawsze dobrze wiedzieć, co w trawie piszczy :)
Na chwilę obecną pozostanę jeszcze przy koncie personalnym, nie mam aż tak dużych zasięgów, żeby szczegółowo analizować swoje zdjęcia. Kiedyś może przeskoczy coś w głowie i zmienię ustawienia. Miłego dnia! ;)

Odpowiedz

Nie miałam o tym pojęcia, ale zastanawiałam się skąd ten e-mail na niektórych profilach :) Po prostu u mnie tej opcji jeszcze nie ma :) Dzięki za wpis

Odpowiedz

Nie miałam pojęcia o tej zmianie dopóki nie napisałaś! :) Ja jednak z całym przekonaniem zostaje przy prywatnym koncie, bo ani na blogu ani na facebooku (nawet prywatnym) nie dzielę się prawie w ogóle swoim życiem, a tam mogę bez ograniczeń :)

Odpowiedz

Bardzo przydatny wpis! Chyba skuszę się na próbę przekształcenia swojego konta, bo bardzo ciekawią mnie właśnie te statystyki.

Odpowiedz

Kurcze, to mi teraz dałaś do myślenia :D ! Gdy usłyszałam o profilach firmowych pomyślałam, że absolutnie się nie przełączam, bo pewnie później będą obcinać zasięgi właśnie z postów firmowych jednak statystyki, które pokazałaś i to, co możemy z nich później sobie wymodelować wyglądają bardzo atrakcyjnie! Będę rozkminiać ;)

Odpowiedz

Dziękuję bardzo za wszystkie informacje :) Profil już udało mi się przekształcić na firmowy :)
Pozdrawiam serdecznie

Odpowiedz

Uwielbiam Cię za ten post! Przekonałaś mnie. Akurat kilka dni temu pojawiła mi się ta opcja, więc pora na zmiany.;)

Odpowiedz

O widzisz, nie wiedziałam, że z tą aktualizacją wiąże się wprowadzenie statystyk. W sumie bardziej rozumiałam to tak, że konto firmowe jest w jakiś sposób zweryfikowane – że należy do konkretnej marki, sklepu, osoby publicznej. Przykładowo – prawdziwe konto Kylie Jenner byłoby oznaczone jako firmowe, a te wszystkie fanowskie, gdzie ktoś wrzuca screeny ze snapchata, już nie.

Odpowiedz

Tę funkcję pełni póki co niebieski znaczek weryfikacji :) aczkolwiek nie tak łatwo jest go pozyskać niestety.

Odpowiedz

O! To już wszystko rozumiem, te dwie rzeczy mi się połączyły w głowie w jedną! :) Więc bardzo przydatny wpis, już wszystko jasne ;)

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny publicznie.