Od dawna wyczekiwana opcja jest już dostępna także i dla naszego regionu – Instagram udostępnił nam możliwość przekształcenia profilu prywatnego w konto firmowe. Zainteresowani? Jest jednak w tym mały haczyk.
.jak przekształcić profil osobisty na firmowy?
Zanim przejdę do szczegółów, ustalmy wpierw jak przełączyć profil osobisty na firmowy. Pierwsze co powinniśmy zrobić to kliknąć ikonę ustawień, znajdującą się w prawym górnym rogu naszego profilu. Zaraz po przejściu do opcji, na liście powinniśmy móc zobaczyć funkcję przełącz na konto firmowe.
Nowa funkcjonalność serwisu jest dodawana stopniowo dla naszego regionu, dlatego jeśli jeszcze jej nie widzicie, bez obaw, sprawdźcie ponownie za 2-3 dni (opcja pojawia się bez dokonywania aktualizacji aplikacji). Należy jednak pamiętać, że do przekształcenia konta na Instagramie, niezbędne jest posiadanie strony na Facebooku, czyli tzw. fanpage. Tak, to właśnie ten minus.
(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)
.jak dodać przycisk «kontakt»?
Opcja dodatkowego przycisku jest dodawana automatycznie, tuż po przekształceniu profilu z osobistego na firmowy. Od nas jednak zależy, co w kontakcie będzie się kryło, a do wyboru mamy:
- numer telefonu
W moim przypadku jest to adres e-mail, dlatego po kliknięciu w przycisk, Instagram od razu przełącza zainteresowaną osobę na skrzynkę mailową, wypełniając pole odbiorcy moim adresem e-mail. Wszystkie informacje możemy ustawić klikając w edycję profilu. Dostępne jest także dodanie adresu firmy, który wyświetli się pod sekcją bio, tj. na głównej stronie profilu użytkownika.
.jakie statystyki oferuje nam Instagram?
Statystyki nie działają wstecz, dlatego jakiekolwiek liczby zobaczymy dopiero po dodaniu pierwszego zdjęcia. Oprócz ogólnych podsumowań profilu, Instagram oferuje osobne dane dla każdego zdjęcia, co jest świetną opcją, gdy współpracujemy z markami. Czarno na białym możemy wykazać konkretne liczby, dlatego nareszcie koniec z domysłami dotyczącymi naszych zasięgów.
Pod każdym zdjęciem możemy zobaczyć:
- jaki był zasięg zdjęcia (UU)
- ile razy zareagowano na zdjęcie (łączna liczba polubień i komentarzy)
- ile razy wyświetlono zdjęcie
(kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie)
.analiza grupy odbiorców
W ogólnych statystykach mamy natomiast możliwość podejrzenia naszej całej działalności z wybranego przedziału czasu, jak i przeanalizowania obecnej grupy odbiorców.
To jedna z najważniejszych funkcji, jaka przyszła wraz z aktualizacją. W końcu możemy zobaczyć, do kogo kierujemy nasze obecne zdjęcia, czyli z kogo składa się zbudowana przez nas społeczność. W moim przypadku, podobnie jak na blogu zresztą, zdecydowanie przeważają kobiety (ponad 80%), natomiast najmocniejsza grupa wiekowa to 18 – 34.
Z pewnością nie raz zastanawialiście się, kiedy najlepiej publikować zdjęcia na Instagramie. Przyznaję się bez bicia, że wciąż testuję różne opcje, bo przechodziłam już przez etapy 5.30 rano, 6.30, 7.15 – 8.15 (kto był na SeeBloggers, ten pewnie skojarzy), a obecnie 8.30 – 9.30. Warto jednak wziąć pod uwagę, że statystyki pokazują zaangażowanie naszych odbiorców. Trudno jednak o ich aktywność o 7 rano, jeżeli nigdy nie publikujemy o tej godzinie. Nie ma jednej uniwersalnej godziny, a jedyną sensowną opcją jest metoda prób i błędów, czyli testowania różnych wariantów. Ja na przykład już wiem, że 8.30 – 9.30 nie sprawdza się u mnie tak dobrze, jak zakładałam, dlatego prawdopodobnie ponownie wrócę do 7.30 i zobaczę co wtedy pokażą słupki, miesiąc testów leniuchowania mi wystarczy. Jeśli planujecie współpracę z markami, te informacje są dość (żeby nie powiedzieć – po prostu) kluczowe. Pozwolą nam przede wszystkim określić, czy dany produkt ma szansę zainteresować naszych odbiorców. Najprostszy przykład: gdyby przeważały u nas osoby w wieku nastoletnim, to raczej nikłe są szanse, że kampanie dotyczące macierzyństwa będą strzałem w dziesiątkę. Proste dane, a jednak możemy z nich całkiem sporo wyrzeźbić. Oprócz liczb dotyczących aktywności, czy wieku, Instagram przygotował dla nas coś jeszcze (nie ukrywam, że te statystyki zawsze ciekawią mnie najbardziej): Niesamowicie przydatna opcja, z możliwością rozłożenia jej zarówno na kraje, jak i konkretne miasta. Wielu z Was, przynajmniej tak wynikało z rozmów podczas SeeBloggers, zastanawiało się, czy warto prowadzić na Instagramie profil po angielsku. Moim zdaniem, bez wcześniejszej analizy swojej grupy odbiorców, to ślepy strzał – wyjdzie albo nie. Jest jednak na to rada – można prowadzić dwujęzyczny profil i obserwować co się wydarzy. Bez sensu jednak dodawać tłumaczenie z polskiego na angielski, tuż pod oryginalnym tekstem, jeżeli nasze hashtagi wciąż będą wyłącznie po polsku. Zmiany potrzebują rąk i nóg, aby mogły zadziałać :) No i pytanie, czy na pewno zależy nam na pozyskaniu zagranicznych odbiorców? Statystyki, które zobaczycie w poniższej galerii, przedstawiają dane z ostatnich 5 dni, za okres 25.08.2016 – 30.08.2016. Podstawowa karta statystyk gromadzi w sobie listę najpopularniejszych postów, to od nas zależy, pod jakim kątem je prześledzimy i w jakim okresie czasu (ważna uwaga – statystyki nie działają wstecz, więc na chwilę obecną nie skorzystamy z opcji przedziału: 2 lata). Do wyboru mamy: … które to z kolei możemy podzielić na: … a dalej ustawić zakres czasu, który nas interesuje: W praktyce wygląda to mniej więcej tak: 25.08.2016 – 30.08.2016 (kliknij w obrazek, aby powiększyć i wyostrzyć zdjęcie) Opcji jest naprawdę sporo i ogromnie mnie to cieszy, bo powoli zanika konieczność posiłkowania się zewnętrznymi serwisami jak Iconosquare, czy Squarelovin’. Jeżeli Instagram z czasem rozbuduje funkcje statystyk, to spokojnie możemy liczyć na to, że będą one jedynym źródłem wszystkich niezbędnych dla nas informacji na temat naszych odbiorców, czy wszelkich działań na profilu. Dajcie znać, czy opcja jest już dostępna także i u Was oraz czy zdecydujecie się na zmianę :) Cover photo: Creative Commons license (CC0) – unsplash.com (by Annie Spratt).skąd pochodzą nasi odbiorcy?
.ogólne statystyki
.aktualizacja
49 komentarzy
Magda
30 marca, 2019 at 16:17A ja założyłam konto prywatne jakieś 2 tygodnie temu i do tej pory nie mam opcji przełączenia na profil firmowy :(. Pomoże ktoś?
Marcin
17 stycznia, 2019 at 17:37Witam :) W jaki sposób moge dokonać zmiany adresu firmy, który już raz ustawiłem na koncie firmowym w Instagramie ? Nie mówie o adresie email czy www ale adresie pocztowym.
Kamila
16 sierpnia, 2018 at 15:14Hej a jest możliwość odblokowania tej funkcji konto firmowe bo j ustawiłam i nie mogę cofnąć ?
Alabasterfox
16 sierpnia, 2018 at 15:16Tak, wystarczy w ustawieniach przełączyć na konto osobiste, opcja w prywatności i bezpieczeństwie: przełącz z powrotem na konto osobiste. (uprzedzam – tracisz wtedy historyczne statystyki).
Piotr
11 sierpnia, 2018 at 12:19Czy mogę całkowicie umożliwić kontakt …..niechcę aby był kontakt tel i email zeby wogule tego nie było ……poniewaz dostaje za dużo wiadomości
Zuzia
1 lipca, 2018 at 21:30A jak ustawić zamiast np. Blog osobisty
Tylko ustawić „Business”?
Alabasterfox
7 lipca, 2018 at 09:33Hej! W ustawieniach profilu na Instagramie:
https://www.alabasterfox.pl/wp-content/uploads/2018/07/zmiana-kategorii-na-instagramie.jpg
Marcin
9 czerwca, 2018 at 00:34Dlaczego w wyszukiwarce nie mam kategorii typu „ludzie” itp większość moich znajomych tego nie ma lecz ostatnio pokazał mi to kolega
Marcin Kamyk Kamiński
16 listopada, 2017 at 22:49Czy Wam też po przejściu na konto firmowe zniknęła możliwość oznaczania osób na zdjęciach?
Dream
26 października, 2017 at 18:52Wiele osób o tym nie, fajnie, że jest taki wpis :) dzięki wielkie
Asia
26 września, 2017 at 16:18Hmmm Dziewczyny, a czy mozna udostepniac posty z insta na koncie prywatnym na fb jesli podłączyło się konto firmowe pod strone na fb? Jesli tak to jak to zrobić, bo jak z pozycji insta udostepniam to udostepnia mi sie na stronie fb, a chciałabym na moim koncie prywatnym jak dotychczas? I drugie pytanie: stronę firmową na fb można ukryć, prawda? :)
Karolina Rusilowicz
19 kwietnia, 2017 at 17:21Ja mam takie kosmetyczne pytanko- po połączeniu konta z Insta z fanpagem z Fb: czy wtedy posty są ze sobą „sprzężone”? Czy wtedy występują takie sytuacje, że to co na fb to i na Insta czy można dalej zarządzać tymi profilami i postami oddzielnie?
Alabasterfox
19 kwietnia, 2017 at 21:51Dalej zarządasz nimi oddzielnie :)
Patryk Witczuk
6 stycznia, 2017 at 11:03Podpiąłem fp do Insta, a nadal nie mam statystyk, nic.. :/
Adrianna Zielińska
6 stycznia, 2017 at 18:41Rozumiem, ze nasz fanpage i włączyłeś opcję konta biznesowego? A wyswietla Ci sie chociaz opcja statystyk, czy nawet to nie? Dane trzeba najpierw zebrac, nie dzialaja niestety wstecz.
Aleksandra Stromecka
29 września, 2016 at 12:59Włączyłam i teraz czekam na statystyki, choć domyślam się, że jakoś specjalnie mnie nie zaskoczą, ale wszystko się może zdarzyć.
Iri Sunshine
15 września, 2016 at 18:30Jaka szkoda, że trzeba mieć fanpage… Gdyby nie to, od razu bym włączyła… ehhh:(
Natalia Sławek
14 września, 2016 at 14:44O, dziękuję! Już sobie włączam :*
Klaudia Kubaczyńska
13 września, 2016 at 14:28Chciałam zmienić, mam stronę (kategoria bloger), ale nie chce mi jej wyszukać :(
Adrianna Zielińska
15 września, 2016 at 11:55A czy masz stronę (fanpage) podpiętą pod swój główny profil prywatny, którym zalogowałaś się na Instagramie?
Czytaj na walizkach
13 września, 2016 at 13:56Dzięki za jasne i pomocne wskazówki, chyba wypróbuję:)
Beata Redzimska
13 września, 2016 at 09:09Adrianna, super sprawa, dzieki za szczegolowe wyjasnienia. Pozdrawiam serdecznie i podaje dalej. Beata
Kasia
6 września, 2016 at 11:48A ja czekam i czekam na statystyki i nic,mam pytanie ,miała Pani wcześniej połączone konto instagramowe z kontem prywatnym na fb?:)
Magdalena Szmaragd
5 września, 2016 at 17:14Czy zmiana konta osobistego na firmowe wiąże sie np. z ograniczaniem odbiorców przyszłych postów? Wlaczylam dzisiaj tą funkcje i mam wrażenie że „lajkuje” zdcydowanie mniej osób mimo tego że zawsze używam hasztagow. Byłabym wdzięczna za odpowiedź 😊
Adrianna Zielińska
9 września, 2016 at 15:05Przyznam szczerze, że nie mam żadnych potwierdzonych informacji na ten temat, ale odkąd włączyłam funkcję, nie zauważyłam u siebie żadnego spadku, przynajmniej jak do tej pory. Ale będę obserwować na bieżąco :)
Bogna Jabłońska
4 września, 2016 at 22:25Kilka dni temu założyłam firmowe konto na Instagramie, idealny moment! Dzięki za artykuł :)
Karma
3 września, 2016 at 18:17Czy trzeba posiadać firmę, by włączyć to konto? Ostatnio Instagram mi to wyświetla i zastanawiałam się czy mogę się tak po prostu przełączyć dla bloga.
Adrianna Zielińska
4 września, 2016 at 21:49Nie, nie trzeba mieć firmy, ale stronę na Facebooku już tak (tj. fanpage). Tylko wtedy możesz uruchomić profil firmowy na Instagramie.
Karma
4 września, 2016 at 23:00Dzięki serdeczne. Działa :)
bibaba
3 września, 2016 at 17:45Dziękuję, właśnie udało mi się dokonać zmian. :)
Angelika K.
3 września, 2016 at 16:43Dzięki za instrukcję. Zastanawiałam się właśnie, jak ustawić ikonkę „kontakt” na profilu.
dagafox
2 września, 2016 at 19:19U mnie opcja jest już dostępna i przestawiłam się na nią. Póki co – podoba mi się! Szczególnie ze względu na te statystyki i wszystkie informacje o naszym profilu. Czekam na moment, gdy będę mogła wszystko podejrzeć, bo włączyłam ją dopiero dzisiaj :)
Iza Florek
2 września, 2016 at 13:28Zmieniłam :) Otworzyłaś oczy, dziękuję :)
Marta / NOTEKA
2 września, 2016 at 08:11Dzisiaj przekształciłam konto na firmowe i z dużą ciekawością czekam na pierwsze statystyki! Bardzo przydatny wpis. :) Jedno mnie zastanawia – jaka jest różnica między wyświetleniami a zasięgiem?
Adrianna Zielińska
2 września, 2016 at 12:59Zasięg to UU, a wyświetlenia to ogólna liczba, także te zdublowane :) Przykładowo – mogłaś wczytać wybrane zdjęcie kilkukrotnie, więc tu każdorazowo naliczą się wyświetlenia, ale jako „zasięg” będziesz liczona tylko raz.
ProPositive
1 września, 2016 at 14:04Pewnie bym sie o tym jeszcze długo nie dowiedziała gdyby nie Twój artykuł, więc dziękuję za przydatne informacje. Myślę, że w najbliższym czasie zmienie swojego instagrama na firmowego bo dobrze jest mieć wglad w statystyki w jednym miejscu, to ułatwia zarządzenie kontem i pomysly na dalszy rozwój.
Jola (Yolsh)
1 września, 2016 at 09:18Widziałam już opcje, ale się wycofałam, a w zasadzie przestraszyłam. Dziwnie tak mieć firmowe konto. :)
Adrianna Zielińska
4 września, 2016 at 21:50Czemu dziwnie? :)
Jola (Yolsh)
5 września, 2016 at 09:12Pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale mnie nie przekonuje wpisanie kategorii jak na FB i ikonka z kontaktem. Po tylu latach z IG wizualnie mi się to nie wpisuje. :)
Magdelena
1 września, 2016 at 06:21Bardzo przydatny post, zawsze dobrze wiedzieć, co w trawie piszczy :)
Na chwilę obecną pozostanę jeszcze przy koncie personalnym, nie mam aż tak dużych zasięgów, żeby szczegółowo analizować swoje zdjęcia. Kiedyś może przeskoczy coś w głowie i zmienię ustawienia. Miłego dnia! ;)
Karolina Gie
31 sierpnia, 2016 at 21:30Nie miałam o tym pojęcia, ale zastanawiałam się skąd ten e-mail na niektórych profilach :) Po prostu u mnie tej opcji jeszcze nie ma :) Dzięki za wpis
Ania Kalemba
31 sierpnia, 2016 at 20:48Nie miałam pojęcia o tej zmianie dopóki nie napisałaś! :) Ja jednak z całym przekonaniem zostaje przy prywatnym koncie, bo ani na blogu ani na facebooku (nawet prywatnym) nie dzielę się prawie w ogóle swoim życiem, a tam mogę bez ograniczeń :)
Jola Piasta
31 sierpnia, 2016 at 20:23Bardzo przydatny wpis! Chyba skuszę się na próbę przekształcenia swojego konta, bo bardzo ciekawią mnie właśnie te statystyki.
Ewelina Mierzwińska
31 sierpnia, 2016 at 20:09Kurcze, to mi teraz dałaś do myślenia :D ! Gdy usłyszałam o profilach firmowych pomyślałam, że absolutnie się nie przełączam, bo pewnie później będą obcinać zasięgi właśnie z postów firmowych jednak statystyki, które pokazałaś i to, co możemy z nich później sobie wymodelować wyglądają bardzo atrakcyjnie! Będę rozkminiać ;)
Ola Fotownetrza
31 sierpnia, 2016 at 19:53Dziękuję bardzo za wszystkie informacje :) Profil już udało mi się przekształcić na firmowy :)
Pozdrawiam serdecznie
Socjopatka
31 sierpnia, 2016 at 19:41Uwielbiam Cię za ten post! Przekonałaś mnie. Akurat kilka dni temu pojawiła mi się ta opcja, więc pora na zmiany.;)
Rykoszetka
31 sierpnia, 2016 at 19:35O widzisz, nie wiedziałam, że z tą aktualizacją wiąże się wprowadzenie statystyk. W sumie bardziej rozumiałam to tak, że konto firmowe jest w jakiś sposób zweryfikowane – że należy do konkretnej marki, sklepu, osoby publicznej. Przykładowo – prawdziwe konto Kylie Jenner byłoby oznaczone jako firmowe, a te wszystkie fanowskie, gdzie ktoś wrzuca screeny ze snapchata, już nie.
Adrianna Zielińska
31 sierpnia, 2016 at 19:38Tę funkcję pełni póki co niebieski znaczek weryfikacji :) aczkolwiek nie tak łatwo jest go pozyskać niestety.
Rykoszetka
31 sierpnia, 2016 at 20:45O! To już wszystko rozumiem, te dwie rzeczy mi się połączyły w głowie w jedną! :) Więc bardzo przydatny wpis, już wszystko jasne ;)